Tuesday, February 17, 2009

Taksuf dan Angkuh dengan Politik Mereka...


Apabila terlalu taksuf dengan ideologi politik, mereka tidak kenal orang Alim atau orang yang kita perlu mengambil kira pandangan mereka.Inilah perjuangan orang-orang parti pembangkang yang kononnya berpegang kepada Islam. Walaupun teguran hendak dilontarkan terhadap pandangan yang kita rasa tidak berpuas hati, Islam mengajar kita secara berhemah.
Kita lihat hari ini, perjuangan mereka sudah jauh tersasar dari apa matlamat perjuangan yang sebenar.mereka kini sangguh menghina sesama bangsa dan keturunan...tiada lagi nilai cintakan bangsa yang sama agama dengan mereka.Sudah menjadi tanggungjawab beliau menyatakan kebenaran kenapa perlu melontarkan kata-kata yang kesat.
Inilah kegilaan ulamak mereka yang memfatwakan, Islam menghalalkan mencarut...pada satu ketika dahulu mengharamkan kerjasama dengan orang kafir, sebaliknya mereka sendiri yang berkawan, ada juga fatwa yang mereka buat kononnya mengangkat wanita menjadi pemimpin haram, apa dah jadi sekarang mereka pun meletakkan golongan wanita sebagai wakil mereka... inilah Ulamak mereka....mengunakan kepentingan agama untuk politik sempit mereka.
Kita kena ingat bahawa golongan mukmin mestilah takut kepada allah,rasulnya dan juga pemerintah, selagi mana pemerintah itu tidak menyuruh melakukan perkara yang mungkar atau perbuatan maksiat, kita mesti taat.
Ceramah-ceramah tok guru mereka kononnya didengari, tapi masuk kiri keluar kanan.. tu yang pengikutnya dapat.. pakai kopiah, pakai serban, dan berjubah, benda ni bagus sunnah nabi tapi yang pakai tu tak faham satu apapun hikmahnya, kat jalan tunjuk perasaan "laung takbir" dahsyat didengari..tapi ada setengahnya bini kat umah pun tak tutup aurat...itulah Islam depa..
Apa-apa pun kita perlu ingat jalanlah ulamak ini menjadi api dalam sekam, mengajar mereka melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya dilakukan, sedarlah ulamak itu pewaris nabi..
Tindakan yang dilakukan perlu memikirkan Bangsa dan agama..jangan menang bersorak kampung tergadai...

Xfiles 10.30 (S)