Tuesday, February 17, 2009

Blog & Blogger - anjuran Biro Penerangan UMNO Bhg.Selayang





satu penerangan berhubung"BLOG & BLOGGER" telah diadakan di Rumpun Selera Bandar Baru Selayang di bawah anjuran Biro Penerangan.
Fasilitatornya terdiri dari kalangan Blogger yang tidak asing lagi, antaranya husin lampoyang dan Depa kata.Pengalaman kedua-dua mereka ini dikongsi bersama, memberi pendedahan yang berguna kepada hadirin.Di dalam program ini juga,peserta dapat berbincang, bertanya dan memberi pendapat sesuatu mengenai Blog.
kekadang kita tidak mengetahui apa sebenarnya Blog dan kepentingan di dalam dunia cyber ini.Secara asasnya Blog bolehlah kita tafsirkan sebagai satu catatan dairi di dunia cyber, malah apa saja catatan yang boleh kita lakukan antaranya tulisan berkisar hobi, politik, peribadi, pendapat dan sebagainya.Jika kita melihat pada hari ini (politik), pihak pembangkang mengunakan sepenuhnya kemudahan ini serta menjadikan ia sebagai satu saluran maklumat bagi menerangkan atau menghentam kerajaan terutamanya kepimpinan UMNO kepada rakyat. Kesannya pada pilihanraya ke-12 di mana banyak kerusi-kerusi Parlimen atau DUN ketika itu milik BN, akhirnya jatuh ke tangan PR, ini kita tidak boleh nafikan (peranan Blog).
Apa yang saya lihat kita ahli UMNO juga perlu berani dan tegas di dalam mengharungi dunia blog, pemimpin-pemimpin UMNO juga perlu menangkis hujah jahat pihak pembangkang bagi menyedarkan rakyat jangan terpengaruh dengan pembohongan mereka.Kita kena berani dan bukan lagi bergantung kepada kemudahan-kemudahan yang disediakan oleh pihak kerajaan.
Tidak keterlaluan saya katakan, ada antara pemimpin-pemimpin UMNO peringkat pusat mahupun Negeri serta Bahagian yang tidak memahami pentingnya peranan Blog ini.Blog yang dilihat lebih "free" serta bebas kita bercerita sesuatu isu, malah media cetak lebih dilihat terhad.. Kesedaran inilah, Biro penerangan UMNO Bhg.Selayang menganjurkan program ini bagi memberi pendedahan peranan Blog dalam dunia cyber ini.
kehadiran ahli UMNO Bhg.Selayang di dalam program ini dialu-alukan dengan ucapan terima kasih.
Saf 13.45 (A)