Monday, June 29, 2009

Majlis Penutup Bengkel Keibubapaan Pendidikan Awal Kanak-Kanak -- Anjuran Tabika KEMAS BTP


28 Jun 2009, YB Abdul Shukur Bin Hj.Idrus telah merasmikan majlis penutup "Bengkel keibubapaan pendidikan awal kanak-kanak tabika KEMAS" cawangan barunya di blok 27B. Berbagai aktiviti telah diadakan bagi menjayakan program ini.
Dalam ucapan beliau katanya, masyarakat harus bersyukur dengan kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO yang prihatin membantu rakyat yang susah.Tabika KEMAS yang memberi pendidikan awal kepada anak-anak cuma mengenakan yuran yang rendah serta guru-gurunya berpendidikan tinggi yang diambil bagi memastikan KEMAS mencapai matlamatnya. Sesetengah mereka seperti pembangkang mengambil kesempatan memutarbelitkan isu sehingga mereka sangguh melihat anak bangsanya hancur disebabkan perbuatan mereka yang angkuh serta megikut telunjuk asing.
Dengan pembukaan cawangan baru ini, menyedarkan masyarakat setempat betapa prihatinnya kerajaan dalam memastikan pendidikan awal anak-anak kita terbela. Tegas beliau lagi, supaya kita bangun dari tidur dan jangan percaya dengan muslihat parti pembangkang yang hanya pandai berjanji sahaja tetapi tidak melaksanakan tugas. Sebagai YB di kawasan ini kita telah melaksanakan kerja, berbagai bantuan telah dihulurkan kepada orang yang memerlukannya tanpa kira mereka itu pembangkang atau sebaliknya.
Kini DUN Kuang telah membelanjakan hampir RM450,000.00 duit JKM bagi tujuan ini, kita juga telah memberi bantuan lebih 1,200 keluarga setakat ini.Kita buat kerja bukan hanya janji semata-mata, inilah satu malaysia "rakyat didahului, pencapaian diutamakan".
Beliau berharap masyarakat di Bandar Tasik Puteri menolak pembangkang pada pilihanraya yang ke-13 akan datang dan memastikan kemenangan BN di sini.
Insyaallah..... --->gambar sekitar Majlis
Saf (I) 8:35am