Saturday, January 23, 2010

Rahmat Jumaat Jalinan Kasih Pemimpin bersama Rakyat





Syukur alhamdullilah itulah yang dilafazkan, setiap kali beliau (YB) mengziarahi rakyat di dalam program Rahmat Jumaat. Program yang diadakan setiap minggu pada setiap hari jumaat telah menjadi satu kewajiban pada beliau melihat sendiri masalah rakyat di kawasan beliau (DUN Kuang).
Program ini telah membuktikan bahawa pimpinan UMNO (BN) tidak pernah meminggirkan masyarakat yang susah dan memastikan rakyat didahului pencapaian diutamakan. Keperihatinan beliau mengadakan program ini menyebabkan beliau (YB) disenangi serta mudah didampingi oleh segenap masyarakat tanpa mengira bangsa di DUN Kuang.
Di dalam program ini sebanyak 20 rumah akan dilawati dan diberi sumbangan berbentuk keperluan harian beras, susu, telur,biskut dan sebagainya.Disamping itu juga secara tidak langsung beliau juga akan membuat kaji selidik serta semakan samada mereka yang dilawati ini layak atau tidak untuk mendapatkan apa jua bantuan dari kerajaan (JKM,Baikpulih rumah atau sebagainya).
Hati mana yang tidak sayu, apabila seorang wakil rakyat sangguh menyelami masalah rakyat, itulah luahan rasa di antara mereka yang pernah saya tanya apabila sama-sama membuat kunjungan di dalam program ini.Program ini juga diadakan secara giliran setiap minggu, lepas kawasan ini, beliau (YB) akan pergi ke kawasan lain pada minggu berikutnya.. Bandar Tasik Puteri tidak juga terlepas di dalam program ini.
Ya allah semoga engkau beri kekuatan dan kesihatan yang baik kepada Beliau (YB), agar usaha yang murni ini diteruskan demi kebaikan kepada mereka yang memerlukannya..
amin....
Saf(9.00am (SB))