Thursday, January 21, 2010

Mesyuarat Bersama PENGERUSI JKKKP Kawasan DUN KUANG bersama YB Abdul Shukur

Taklimat Pengerusi / YB: ( Bantuan Kerajaan Persekutuan )

1. Peruntukan untuk DUN Kuang berjumlah RM1 Juta kepada 10 Kampung serta Taman Perumahan bagi tujuan penambahbaikan jalan,longkang dan perparitan di bawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).
2. Peruntukan untuk DUN Kuang berjumlah RM1 Juta pada tahun 2010 bagi projek penyelenggaran infrastruktur awam dan asas (PIA/PIAS) yang diperuntukan kepada 10 kampung serta Taman Perumahan di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah.
3. Skim Program Bantuan Rumah (PBR) bagi bantuan baik pulih dan bina baru bagi fasa 1 telahpun berjalan, baik pulih = 41 Unit dan Bina Baru = 31 unit di kawasan DUN Kuang.
4. Senarai penerima bantuan kebajikan untuk kelulusan yang baru akan diserahkan kepada Pengerusi JKKKP dan Pengerusi Penduduk bagi tujuan penyelarasan kepada bantuan yang layak secara tetap.
5. Penerima-penerima JKM perlu didaftarkan kepada Data E-Kasih disebabkan peruntukan kerajaan diberi keutamaan kepada penama dalam E-Kasih.
6. Majlis Keselamatan Negara (MKN) mempunyai bantuan kepada sebarang bencana alam seperti banjir, tanah runtuh dan juga kebakaran, YB meminta untuk menghubungi MKN dan seterusnya mengadakan satu taklimat kepada JKKKP serta Pengerusi Penduduk Taman Perumahan.
7. beberapa perancangan aktiviti dan program untuk tahun 2010 di bawah DUN Kuang akan di "update" dari masa ke semasa bagi makluman umum penduduk.
Di sini dijelaskan projek rangsangan ekonomi fasa 2 ( Projek Infrastruktur awam / Asas Tahun 2010 Kawasan DUN KUANG di bawah Kerajaan Barisan Nasional seperti perkara 1 dan 2 yang telah diluluskan:
** Hanya difokuskan di Bandar Tasik Puteri:-
1. Menaiktaraf Sekolah Agama Darul Thulab - Peruntukan RM20,000.00
2. Membina Padang Permainan di Blok 29 - Peruntukan RM20,000.00
3. Membina Padang Bola Tampar di Blok 27B - Peruntukan RM20,000.00
** Kami Warga UMNO Bandar Tasik Puteri mengucapkan terima kasih di atas keperihatinan pihak YB dalam menjaga kebajikan rakyat. Kami sentiasa akan memastikan penduduk di Bandar Tasik Puteri mendapat nikmat serta pembangunan yang perlu dari kerajaan.
Tuan/Puan juga boleh memaklumkan apa jua cadangan yang baik bagi masyarakat BTP untuk di utarakan kepada pihak YB di E-mail umnobtp@yahoo.com