Wednesday, January 20, 2010

Gagahkah Pas?


Kalau berhujah dan berceramah, Pas dilihat bukan main lagi mempertahankan Islam. Meninggikan martabat Melayu dan bersedia melaksanakan hukum-hukum Allah dalam memerintah.

Pas bukan main lagi menuduh UMNO dengan menghamburkan fitnah dan perkataan caci nista.
Tetapi realitinya, adakah Pas benar-benar gagah seperti mana mereka bersuara?
Pas kini begitu mudah tunduk dan mengikut sahaja apa kata DAP? Bila ditanya, kena ikut sebab DAP ada suara majoriti!. Pas dah tak boleh buat apa-apa. Menjerit, mengkritik tetapi akhirnya diam kerana tidak berbisa dan tidak perlu dilayan pun.

Pas kini umpama lalang. Tidak ada pendirian, pengecut! Tak payah banding dengan PKR kerana parti Anwar Ibrahim itu sebenarnya tak ada apa-apa pun. Tak ada asas perjuangan. Bangsa, agama dan tanahair tiada perbezaan. Semua sama saja. Peranan mereka hanya betul-betul dipacu oleh Anwar Ibrahim. Tiada Anwar Ibrahim maka hapuslah PKR.

Bila dinilai balik, UMNO masih lagi parti yang terbaik. Ramai yang mengakuinya baik di lidah mahupun di hati.

Hujah pendek ini memang biasa tetapi sengaja ingin ditekankan lagi sekali supaya ia sentiasa diingat. UMNO masih menjadi parti yang berpegang pada janji. Perjuangan kerana Allah demi Agama Bangsa dan Tanahair tercinta.

Pas hanya pandai cakap tapi tak berani nak buat manakala PKR itu duri dalam daging dan musang berbulu ayam. DAP pula tanyalah abangnya PAP!