Wednesday, November 5, 2008

GOTONG-ROYONG,JALAN MASUK KE-MASJID BTP






Bandar Tasik Puteri, Kesempatan cuti Deepavali pada 27hb.Okt 2008, Umno BTP bersama penduduk Camelia Court dan Azelia Court telah mengadakan gotong-royong memperbaiki Jalan sementara ke Masjid dan perumahan mereka. Kerja yang bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 3.00 petang, mendapat kerjasama yang baik dari penduduk setempat.
Satu jentera pengaut digunakan bagi melancarkan aktiviti ini. Dengan adanya penambahbaikan, sekurang-kurangnya memudahkan masyarakat setempat, hadir ke masjid mengerjakan solat lima waktu.Tiada lagi kata-kata susah hendak ke masjid (pusing jauh).Walaupun jalan sebenarnya belum lagi di bina, apa-apapun kita bersama Jawatankuasa Masjid sedang berusaha dalam perkara ini. Kita harap penduduk sabar dan memahami masalah ini.Jika dahulu kita bising tiada masjid tetapi sekarang, masjid telahpun terbina indah malangnya jema'ah yang hadir menunaikan solat lima waktu tidak sampai pun satu saf.
Fikirkan secara baik, dengan adanya jalan sementara, yang boleh dilalui oleh motor dan kereta, setidak-tidaknya membolehkan penduduk yang tinggal di blok 2, 3, 14 dan Desa puteri hadir ke masjid sementara menanti jalan sebenar siap.
"kalau tak ada rotan, akar pun berguna juga"

Saf 9:48 (R)