Wednesday, November 5, 2008

PROJEK PEMBAGUNAN LUAR BANDAR DUN KUANG 2009




Rahman Putra, Satu mesyuarat telah diadakan bersama semua ketua-ketua cawangan di DUN Kuang serta JKK bagi membincangkan projek pembangunan luar Bandar yang akan dirangka serta dijalankan bagi tahun 2009. Mesyuarat ini yang diadakan bersama YB Abdul Shukur Bin Idrus selaku pengerusinya, pada kebiasaannya ia diadakan 2 bulan sekali. Bandar Tasik Puteri juga tidak terlepas pandang dalam perkara ini.

masyarakat harus tahu bahawa segala peruntukkan yang disalurkan bagi tujuan pembangunan atau kebajikan melalui pejabat YB DUN Kuang datangnya dari kerajaan pusat. Malah kerajaan pusat telah memperuntukkan RM350 juta (Kebajikan) untuk negeri selangor, jika kita bandingkan dengan kerajaan negeri selangor yang hanya memperuntukkan hanya RM500,000 ribu sahaja untuk tujuan kebajikan di negeri Selangor.

Penjelasan yang dibuat oleh YB dalam projek kecil luar bandar, banyak perkara telah dilakukan antaranya membantu masyarakat yang susah (termasuk di BTP), Pinjaman Tekun, kemudahan infrastruktur dan sebagainya.
Saf 15.35 (K)