Friday, October 24, 2008

KEBAKARAN DI PANGSAPURI PINEWOOD BLOK 19



BANDAR TASIK PUTERI, Berat lagi mata memandang, berat lagi bahu memikul. begitulah penderitaan yang ditanggung oleh dua keluarga, En.Harun bin Ahmad dan En.Masri Bin Said.Ketika kita bergembira menyambut hari lembaran, masyarakat BTP digemparkan dengan kejadian kebakaran.Kebakaran yang berlaku ketika penghuninya tiada dirumah dan sedang menyambut Hari raya di kampung.
Punca kebakaran dikesan berpunca dari sebuah motorsikal yang berada di sebelah belakang menyebabkan kemusnahan keseluruhan rumah di tingkat bawah dan merebak di tingkat atas.Kejadian ini disedari oleh jiran yang berhampiran.
Atas keperihatinan ini, pihak UMNO di Bandar Tasik Puteri bersama dengan Pejabat YB DUN Kuang telah menghulurkan bantuan segera, serta menghulurkan bantuan yang diusahakan bersama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Dato' Ahmad Bhari selaku Ketua UMNO Bahagian Selayang ketika itu, menghulur sumbangan peribadi melalui KC UMNO Caw. BTP kepada kedua-dua keluarga ini. Sumbangan ini bagi meringankan beban yang ditanggung.
Bagi kita yang mendokong perjuangan UMNO, sudah pastinya kebajikan raykat perlu dijaga dan dipelihara.
Saf11:38 (JU)